Årsmøtet i NJ Frilans og det faglige seminaret Frilans 18

Meld deg deg på snarest, via påmedlingslenken i artikkelen.19. og 20. oktober samles vi på Anker Hotell i Oslo.

Hvis du skal overnatte i forbindelse med arrangementet så må du melde deg på innen 30.august.

Skal du bare delta uten overnatting og være med på årsmøtefesten med middag så trenger vi påmelding innen 20.september.

Da unngår vi å betale for de plassene som vi ikke trenger.

Meld deg på her

Dette skjer:

Frilans 18 starter kl. 10.00 fredag 19.10 og avsluttes lørdag 20.10 kl. 15.00

Årsmøtet avholdes fredag 19.10 med registrering fra klokka 14.00

Saker som ønskes behandlet på årsmøtet må være styret i hende minst seks uker før årsmøtet, seinest 7. september. Send forslag til: aslaug.watten@nj.no

Programmet er:

I løpet av disse dagene blir det etikkdebatt om det å være journalist og/eller aktivist, informasjon og kursing i MBL avtalen og frilanssatsene. Vi tilbyr også workshop i hvordan skrive gode søknader og hvordan selge inn ideene dine (mini pitsjekurs). Vi skal også lære mer om hvordan vi best mulig kan bli gamle som frilansere med nok penger til å leve av. Vi jobber også med få på plass en sesjon med eksiljournalister og de som drar ut og rapporterer fra verden. I tillegg ønsker vi å inspirere ved å invitere frilansere som har gått en litt annen vei – men som fortsatt har journalistikk som hovedfelt.
Endelig program bli lagt ut i starten av september.

Fredag kveld er det frilansfest med utdeling av pris til Årets frilanser, god mat og drikke på utestedet «Ingensteds». Her er det en egenandel på 300 kroner som betales inn på forhånd.

Reiseutgifter

NJ Frilans dekker reiseutgifter over kr 200 og inntil kr 2 500 etter regning (utbetales i etterkant), samt overnatting for de som bor utenfor normal reisevei til Oslo Sentrum.

Fristen for å søke om ekstraordinær reisestøtte (utover de 2500), var 1. juli.