Strever du med å selge inn de gode ideene dine? Da er dette kurset noe for deg!

Pitsjing er en nødvendig og spennende del av frilanstilværelsen. Men å prøve å nå gjennom til travle redaktører som får over 100 e-poster om dagen, kan være vanskelig og frustrerende. Hvordan bli lagt merke til og få JA til saken du foreslår?

I løpet av dette todagers kurset vil du få konkrete tips om hvordan du pitsjer hva til hvem. Hvordan gjør du ideen din om til en knallgod pitsj? Hvordan får du redaktøren til å stoppe opp ved akkurat ditt innspill? Hvordan skreddersyr du en pitsj til ulike typer publikasjoner? Hva må du ha med, og hva bør du unngå? Vi har invitert et knippe redaktører som kan svare på disse spørsmålene, og vi skal kjøre konkrete øvelser i å pitsje.

Disse kommer:

Beate Amundsen Koren, VG

Øyvind Lefdal Eidsvik, Bergens Tidende

Stian Eisenträger, Forsvarets Forum

Inger-Lise Kvås, Altså

 

I tillegg skal frilansjournalist Guro Kulset Merakerås dele sine beste tips. Hun er en erfaren frilanser som har lyktes godt med innsalg av saker i over 15 år. NJ frilans’ leder Audun Hasvik forteller hvordan du skal prissette deg og få ordentlig betalt for jobben din. Tidligere årets frilanser og storpitsjer Sindre Leganger forteller hvordan han pirrer redaktørene til å si ja.

Dette kurset er først og fremst rettet mot deg som er fersk i bransjen, eller føler at du ikke mestrer pitsjing. NB: Det er begrenset antall plasser. For å søke om kursplass, skriv kort om din erfaring og begrunn hvorfor du trenger dette kurset.

Kursledere er Guro Kulset Merakerås og Ingerid Jordal fra styret i NJ Frilans.

 

Søknadsfrist: 21. april.

Svar kommer innen 28. april.

Søknad sendes til: ingerid@ingeridjordal.no